Turku Energian sähkönmyynnin yritysasiakkaat erittäin tyytyväisiä Turku Energiaan

Mittasimme jälleen sekä sähkönmyynnin ja kaukolämmön asiakastyytyväisyyttä EPSI Ratingin toimesta. Tulosten mukaan sähkönmyynnin yritysasiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Turku Energiaan. Turku Energia oli tutkimuksen sijoituksissa kärkisijoilla ja paransi tuloksiaan edellisvuodesta, saaden tuloksista ”Erittäin tyytyväisten asiakkaiden” mitalin. Myös kaukolämmön yritysasiakkaat olivat tyytyväisiä Turku Energiaan.
Sähkönmyynnin yritysasiakkaiden tyytyväisyysmittauksessa Turku Energia sijoittui neljänneksi ja teki edellisvuodesta nousua sekä asiakastyytyväisyydessä että asiakkaiden sitoutumisessa Turku Energiaan. Yritysasiakkaiden tulokset olivat kautta linjan selkeästi toimialan keskiarvon yläpuolella. Turku Energia ylsi tutkimuksessa kärkipaikoille muun muassa yhteydenpitoa ja digitaalisia palveluita koskevissa sijoituksissa parantaen tulosta näiden osalta merkittävästi.
“Kiitos asiakkaillemme tästä luottamuksen osoituksesta! Menestystekijöitä näiden tulosten takana ovat aktiivisuuden lisääminen asiakkaidemme suuntaan sekä paikallisuus, pari keskeistä mainitakseni. Paikallisuus onkin vahvuutemme. Tunnemme asiakkaamme hyvin, olemme helposti tavoitettavissa ja järjestämme tapaamiset kasvotusten aina kun mahdollista. Se on meille myös luontevin tapa toimia”, sanoo yritysmyynnin päällikkö Mika Berg.
Yritysasiakkaiden luottamus Turku Energiaa kohtaan kasvoi myös edellisvuodesta ja Turku Energia sijoittui luottamusindeksissä tulosten kärkipäähän. Yritysasiakkaat arvioivat, että Turku Energian asiakkaaksi on helppo tulla ja asioiden hoitaminen on Turku Energian kanssa helppoa. 71 % asiakkaista kertosi tuntevansa Turku Energian tarjoamat energiaratkaisut.
Myös kestävän kehityksen indeksissä Turku Energian tulos parani. Kestävyysindeksissä mitataan asiakkaiden tyytyväisyyttä yhtiöiden ympäristövastuullisuuteen, sosiaaliseen vastuullisuuteen sekä taloudelliseen vastuullisuuteen. Sähkönmyynnin yritysasiakkaat arvioivat Turku Energian vastuullisuuden erittäin hyvälle tasolle, ja Turku Energia sijoittui siltä osin tuloksissa toiseksi.
Kaukolämmön yritysasiakkaat olivat tulosten perusteella tyytyväisiä Turku Energiaan
Kaukolämmön yritysasiakkaat olivat tyytyväisiä Turku Energiaan. Asiakastyytyväisyys ja asiakasuskollisuus kuitenkin laskivat hieman edellisvuodesta, ja kokonaistuloksissa Turku Energian kaukolämmön asiakkaiden asiakastyytyväisyys jäi toimialan keskiarvon alapuolelle.
Kestävyysindeksissä oli tapahtunut positiivista kehitystä. Kaukolämmön yritysasiakkaiden tyytyväisyys Turku Energian vastuullisuustoimenpiteisiin oli lähellä toimialan keskiarvoa. 51 % kaukolämpötutkimukseen vastanneista kertoi myös haluavansa joko säännöllisesti tai silloin tällöin viestintää Turku Energian vastuullisuustyöstä.
Kaukolämmön yritysasiakkaista 42 % kertoi käyttävänsä Turku Energian digipalveluita. Digitaalisia palveluita käyttäneiden asiakastyytyväisyys oli keskimäärin korkeampaa kuin heidän, jotka eivät digipalveluita käytä.
"Yritysasiakkaidemme joukkoon mahtuu iso osa erittäin tyytyväisiä asiakkaita, mutta myös heitä, joilla on odotusta toimintamme kehittämisestä. Nyt onkin tärkeintä tunnistaa ne asiat, joita kehittämällä pystymme vastaamaan kaikkien asiakkaidemme odotuksiin paremmin", sanoo energiapalvelupäällikkö Lotta Lyytikäinen.